هایک پاسخی آسان به سوالی سخت

نیروی ماهر – نیروی علمی (قسمت سوم)

در بازار هر فیلد کاری و هر دانشی سطوح مختلفی وجود دارد به همین دلیل اگر ما آموزش پروژه محور را در دستور کار خود و سازمان خود قرار دهیم میتوانیم در هر زمان و در هر وقتی وارد بازار مد نظر شد .

اما این سطوح کسب و کار چه هستند ؟

افرادی که در بخش مدیریت پروژه ها فعالیت دارند کاملا به این سطوح واقف هستند ، سطوح کسب و کار به لایه های اجرایی و قابل بررسی اطلاق میشود که برای هر پروژه بر اساس میزان دانش مورد استفاده آن پروژه پایه ریزی میشود . بعنوان مثال یک پروژه تولید وب سایت فروشگاهی با المنتور را مد نظر بگیرید ، دانش استفاده شده در این پروژه سیستم مدیریت محتوای وردپرس و سطح پایه برنامه نویسی است ما برای این پروژه از افرادی که در برنامه نویسی و علوم رایانه ای در سطح عالی هستن استفاده نمیکنیم به چند دلیل

  1. سطح دانشی این پروژه با سطح دانش فرد یکسان نیست و پایین تر است
  2. فرد عملا انگیزه خود را از برای ادامه از دست میدهد
  3. هزینه گزاف برای سازمان و گروه است .

به همین منظور برای جلوگیری از بهم ریختگی در چارت اداری و مدیریت سازمان میبایست نیرویی مناسب جذب و یا آموزش دهد . در مبحث جذب که ما وارد یک پروسه ای طولانی مدت و با هزینه مازاد و گزاف و همچنین بی فایده خواهیم بود چرا که بعد از این همه مشکلات فرد نهایتا در سطح کارمندی دون پایه جذب خواهد شد و عملا چیزی جز ضرر طولانی مدت نخواهد داشت .

ولی در مبحث آموزش با درنظر گرفتن اینکه زمانی طول خواهد کشید تا فرد بافعالیت خود آشنا شود و دانش را فراگیرد ولی در ازای این مورد فردی با قابلیت تاثیر پذیری سازمانی و پیشرفت با سطوح بالاتر خواهیم داشت فردی که تا سالیان دراز از وجود آن در سازمان خود بهره خواهیم برد .

آموزش پروژه محور دقیقا در این مورد برای ما کارساز خواهد بود ، در ادامه این مقالات در رابطه با آموزش پروژه محور ارائه مطلب خواهیم نمود.

نیروی ماهر – نیروی علمی (قسمت سوم)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top